Urbanism93

Urbanism93 - The university Of Guilan

Urbanism93

Urbanism93 - The university Of Guilan

5 راهی که شهرها می توانند فعال تر شوند

تغییرات کوچک، این احتمال را بیشتر خواهند کرد که ساکنین شهرها، برای یک بار هم که شده از خانه هایشان خارج شوند.

از طراحی کردن خیابان ها گرفته تا مهیا کردن حمل و نقل عمومی، شهرها می توانند کارهای زیادی انجام دهند تا فعال بودن روزانه ی ما را تحت تأثیر قرار دهند. مثلآ اگر شهرها، خودروها را تنها راه رفت و آمد به اطراف محل زندگی در نظر بگیرند، این احتمال وجود دارد که ما کمتر دوچرخه سواری و پیاده روی کنیم و حداقل تعدادی از ما سلامتی مان کاهش پیدا نماید.

 

 

گزارش جدیدی از جنبش طراحی تا حرکت- ائتلافی که توسط شرکت نایک ایجاد شد و حالا شامل بیش از 80 شرکت ورزشی و بهداشتی است – این نکته را قاطعانه اعلام می کند که توجه به جریانات بدیهی بین “محیط های فعال” و جمعیت های سالم تر چیست. و در واقع این جریان، یک ادعای اقتصادی را مطرح می کند: وقتی شهرها خودشان را “فعال تر” نمایند، حالت سازنده تر و رقابت پذیرتری دارند. زیرا مسیرهای جدید دوچرخه سواری و پیاده روی، نشان داده اند که باعث فعال تر شدن تجارت خرده فروش ها می شوند؛ همچنین وقتی مراکز شهرها شلوغ باشند، درآمدهای مالیاتی بیشتری نسبت به مراکز خلوت تر تولید می کنند. در مجموع، گزارشات شهرهای مختلف در رابطه با 521 تحقیق دانشگاهی (که اکثر آنها مقالات چاپ شده هستند) بوده و از 17 کشور گرفته شده اند. همچنین این گزارش یک منبع مفید اطلاعاتی برای هرگونه نیاز برای ارتقای توسعه فعال است.

این گزارش همچنین حاوی ایده های عملی برای شهرها و از جمله، موارد زیر می باشد:



1- پارکها را تا دیر وقت باز نگه دارید:

شهر فونیکس شاهد کاهش 55 درصدی در رابطه با جرائم جوانان در زمانی بود که زمین های بسکتبال و ورزش های دیگر را تا ساعت 2 پس از نیمه شب باز گذاشت. در زمستان، وقتی ساعات استفاده از این اماکن ورزشی به حالت معمول خود برگشت، دوباره میزان جرائم افزایش پیدا نمود.


2- درهای مدارس را به روی عموم باز کنید:

این گزارش می گوید که “اگر این اماکن که با مالیات مردم اداره می شوند را برای عموم، قابل استفاده نماییم، فرصت های بیشتری برای شهروندان فراهم می شود که فعالیت نمایند (فعال شوند).


3– محدودیت های سرعت را بیشتر نمایید:

تحقیقات نشان می دهند که کاهش سرعت وسایل نقلیه از 30 مایل در ساعت به 20 مایل در ساعت، همان طور که نیویورک این کار را انجام داده است، منجر به ایجاد محیط زندگی امن تر و امکان پیاده روی بیشتر می شود.


4- راه پله ها را باز کنید (بگشایید):

وقتی وارد اکثر ساختمان های جدید می شوید، آسانسور، تنها راه برای رفتن به طبقه پنجم است. گزارش اعلام می کند “راه پله ها چیزی بیشتر از یک مسیر فرار از آتش هستند. آن ها یک راه خوب و سالم برای رفتن از یک طبقه به طبقه دیگر می باشند ولی بسیاری از ساختمان ها، پله ها را برای استفاده روزانه باز نگه نمی دارند.

5- بستن خیابان ها را آسان تر کنید:

اجازه دادن به همسایه ها برای برگزاری بازی ها و مهمانی ها در بلوک مسکونی خود، به امر پرورش کمک می کند و خانواده ها را به هم نزدیک تر می نماید. مثلآ شهر بریتانیایی بریستول به شهروندان اجازه می دهد که “تقاضاها برای برگزاری مهمانی های خیابانی” را به صورت آنلاین سازماندهی کنند. گزارش می گوید که خانواده ها این روش را خیلی دوست دارند و این کار، به شهرت این شهر به عنوان یک شهر توانمند برای برگزاری اینگونه بازی ها (مهمانی ها) کمک کرده است.

علاوه بر این، جنبش طراحی برای حرکت، به شهرها توصیه می کند که وسایل ورزشی در پارک ها نصب نمایند، به یکپارچه نمودن مسیر دوچرخه سواری و مسیر حمل و نقل عمومی بپردازند (مثلآ اجازه دهند که شهروندان، دوچرخه هایشان را به داخل قطارهای شهری ببرند)، “پارک های محلی کوچک” ایجاد کنند  (یعنی قطعات کوچک فضای شهری که تبدیل به محل تفریح و سرگرمی می شوند)، و خیابان های بدون خودرو بیشتری داشته باشند. به عبارت ساده، این تحقیق نشان می دهد که “شهرهای فعال؛ سالم تر، ثروتمندتر، امن تر، سبزتر و منسجم تر هستند. تعجب آور نیست شهروندانی که در اینگونه شهرها زندگی می کنند، شادتر و بانشاط تر باشند”.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.